*New 11.4 series Release:
2020-07-03: XigmaNAS 11.4.0.4.7633 - released!

*New 12.1 series Release:
2020-04-17: XigmaNAS 12.1.0.4.7542 - released

We really need "Your" help on XigmaNAS https://translations.launchpad.net/xigmanas translations. Please help today!

Producing and hosting XigmaNAS costs money. Please consider donating for our project so that we can continue to offer you the best.
We need your support! eg: PAYPAL

Spazio insufficiente su disco

Italian community

Moderators: mrwinch, misterredman

Forum rules
Set-Up GuideFAQsForum Rules
Post Reply
Fabrizio
NewUser
NewUser
Status: Offline

Spazio insufficiente su disco

Post by Fabrizio »

Buongiorno a tutti,
mi sto avvicinando da poco al mondo di Nas4Free, ho recuperato un vecchi server HP380 G6ho installato 2 HDD da 3TB e ho costrruito il raid con il controller HD del server, ho fatto l'installazione dell'ultima versione di Nas4Free, ho creato il disco e il punto di mount, utilizzato il Filesystem UFS, creato le condivisioni e sembra tutto ok, il problema sorge quando cerco di copiare fils più dgradi di 1,5GB, a quel punto mi compare l'errore "Spazio insufficiente su disco
c'è qualche anima pia che mi può aiutare?
Grazie in anticipo
Fabrizio
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

raulfg3
Site Admin
Site Admin

Re: Spazio insufficiente su disco

Post by raulfg3 »

share a folder inside your disk, never a root this error indicate that you probaly share the root of your 3TB disk, and BSD need to share a folder inside the disk.
12.0.0.4 (revision 6766)+OBI on SUPERMICRO X8SIL-F 8GB of ECC RAM, 12x3TB disk in 3 vdev in RaidZ1 = 32TB Raw size only 22TB usable

Wiki
Last changes

HP T510

Fabrizio
NewUser
NewUser

Post by Fabrizio »

grazie per la risposta, la cartella condivisa si trova in "HOME » mnt"
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

raulfg3
Site Admin
Site Admin

Post by raulfg3 »

strange mount point, I allways see /mnt/Disco 3TB, never HOME/mnt/Disco 3TB

notes:

Blank spaces causes strange behaviours, change Disco 3TB for something like Disco_3TB and create a folder inside like Videos, and share this folder eg: /mnt/Disco_3TB/Videos to avoid errors like "Spazio insufficiente su disco"
12.0.0.4 (revision 6766)+OBI on SUPERMICRO X8SIL-F 8GB of ECC RAM, 12x3TB disk in 3 vdev in RaidZ1 = 32TB Raw size only 22TB usable

Wiki
Last changes

HP T510

Fabrizio
NewUser
NewUser

Post by Fabrizio »

Thank you very much, i recreated the mount point and created the folders to share inside, now it works

Post Reply

Return to “Italiano”